AFFILIATE VS. MARKETING VAN INVLOEDEN

Verwijzingen zijn enkele van de krachtigste vormen van promotie die een bedrijf kan ontvangen. In de digitale ruimte van vandaag zijn er twee bewezen manieren om dit soort aanbevelingen voor merken te creëren, via influencer-marketing versus affiliate marketing. Hier zullen we de verschillen tussen influencer marketing en affiliate marketing op een rijtje zetten.

Affiliate marketing is een promotiestrategie die gericht is op het genereren van bezoekersaantallen, leads en acquisities voor bedrijven. Affiliate-programma’s voorzien digitale gebruikers (bekend als “affiliates”) van unieke URL-ID’s (bekend als “affiliates-links”) of promotiecodes die affiliates belonen wanneer ze nieuwe klanten of verkopen binnenhalen. Influencer-marketing is wanneer een persoonlijkheid op sociale media, zoals een YouTuber, Instagrammer of blogger, inhoud voor een merk creëert en het merk, het product en / of de dienst promoot bij hun fans en volgers. De inhoud van sponsoring functioneert grotendeels als mond-tot-mondreclame en is bedoeld om een ​​bericht, product of dienst te promoten op een organische, authentieke manier die het meest ontvankelijk is voor het publiek van een influencer.

Wat zijn influencers?

https://www.nextchapter.agency/

About the author